Nederlandse Federatie Stotteren - Nieuwsbrief

Nummer 3, november 2005

Van het bestuur

Het bestuur van de NFS zet zich in samenwerking met Demosthenes en NVST in voor een hechtere samenwerking binnen de federatie. Er zijn plannen voor een nieuwe opzet van het samenwerkingsverband. Binnenkort hoort u meer over deze ontwikkelingen. Deze plannen vallen samen met de verhuizing naar een kantooromgeving waar de NFS haar relaties kan ontvangen en waar ook andere groepen kunnen vergaderen. Daarom is de kantoorruimte intern verhuisd naar een representatievere omgeving. Het nieuwe adres is Biltstraat 449, 3572 AW Utrecht.

de Surfsleutel

Kinderinternet

De kinderwebsite van de NFS is opgenomen binnen de Surfsleutel, in de rubrieken 'gezondheid' en 'spreekbeurt'. Zie: Surfsleutel. Daarnaast staat de website vermeld op de pagina voor leerkrachten. De Surfsleutel is een veilige internetomgeving voor kinderen van 4 t/m 12 jaar geintroduceerd door Stichting de Kinderconsument. Inmiddels maken meer dan 1.200 basisscholen gratis gebruik van deze unieke internetomgeving. Er worden tussen de 60.000 en 70.000 rubrieken per dag bezocht.

Film Over mijn lippen

Film

Op 15 december gaat de film Over mijn lippen van regisseuse Janica Draisma draaien in de Nederlandse filmtheaters als korte voorfilm van de documentaire The devil's miner. In een samenleving waar materiele status, communicatie, efficiency en netwerken steeds belangrijkere posities innemen en men er, volgens de media, steeds gladder, hipper, mooier en jonger uit schijnt te moeten zien, raakt de mens die niet aan deze normen kan voldoen steeds meer in een isolement. De medemens die stottert is een van deze personen die uit de toon valt. In OVER MIJN LIPPEN wordt deze medemens in een nieuw licht gezet, waardoor mensen die niet stotteren hopelijk met nieuwsgierigheid en met meer begrip naar het fenomeen zullen gaan kijken en wellicht ook na gaan denken over hoe zij zelf eigenlijk met een ander communiceren. Want hoe je het ook bekijkt, het draait in ons leven allemaal om interactie tussen mensen. Zie ook www.stotteren.nl

Deze nieuwsbrief kwam tot stand door een bijdrage van VNU en de M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting.

NFS Wilt u zich afmelden voor deze nieuwsbrief? Stuur dan een e-mail naar nfs@stotteren.nl.