Nummer 4, december 2005
In deze editie
Aan deze editie werkten mee:
- Rob Verhoeven
- Ton Kwakkel
- Annet Schaeffers
Van het bestuur
Bericht van de penningmeester voor de lezers van onze nieuwsbrief.
Het jaar 2005 was voor de Stichting NFS in financieel opzicht een spannend jaar. Mede dankzij de donatie van vele enthousiaste mensen konden we de activiteiten van het Stotter Informatie Centrum met succes voortzetten. De grootste doelgroep die door het Stotter Informatie Centrum van informatie voorzien wordt is die van de ouders van jonge stotterende kinderen. Een aantal van onze leveranciers heeft financieel bij gedragen door hun factuur speciaal voor ons te herzien. Hiervoor zijn we heel dankbaar. In 2006 zullen we het keurmerk CBF weer aanvragen, dit kost ongeveer 3000 euro. Ook gaan we een aantal goede projecten starten, waarover u meer gaat horen in deze nieuwsbrief. Projecten kunnen we alleen starten als u ons ook in 2006 weer wilt helpen met uw bijdrage. Zoals altijd: Giro 66969 t.n.v. NFS, Utrecht.
Een gelukkig en gezegend 2006 namens het NFS bestuur.
De penningmeester: mr. R.L. (Rob) Verhoeven
Een avondje of dag in dag uit Defstut?
Als stottertherapiegroep bezochten we met tien personen het bedrijf Pielkenrood Opto Electronics in Alkmaar, dat de Defstut vervaardigt en distribueert. Om beurten konden we het apparaat uitproberen en ervaringen uitwisselen. Wouter: 'Ik kom al ruim een jaar bij de groepstherapie, dus ik ken zo langzamerhand iedereen wel. Maar toch was ik wel erg zenuwachtig om met de groep Defstut uit te proberen. Ik wil namelijk nooit stotteren en met de Defstut al helemaal niet, dus ik had de druk weer flink opgevoerd bij mezelf. Door de Defstut werd ik gedwongen om langzamer te praten, daardoor stotter ik minder. Maar door de grote druk is het voor mij geen wonderapparaat zoals bij sommige anderen wel het geval was'. Meer ervaringen leest u op www.stotteren.nl
Therapieboek Stotteren Volwassenen
U vindt nu op www.stotteren.nl onder 'Informatie voor Therapeuten' de recensie van het "Therapieboek Stotteren Volwassenen" geschreven door Leonoor Oonk, vrijgevestigd logopedist stottertherapeut te Amsterdam Zuidoost. Bron: Boeken & Materialen LOGOPEDIE EN FONIATRIE NUMMER 11 2005.
Deze nieuwsbrief kwam tot stand door een bijdrage van VNU en de M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting.