Nederlandse Federatie Stotteren - NieuwsbriefNederlandse Federatie Stotteren - Nieuwsbrief

Nederlandse Federatie Stotteren - Nieuwsbrief
Nummer 43, april 2011

In deze editie:

Opening Schoenaker Academie

Billy Bud

StotterCafé – 14 april– Adem

Deze editie werd verzorgd door:
Bert Bast
Annet Schaeffers

Steun NFS, Giro 66969

Opening Schoenaker Academie

Op 2 maart was ik in Genemuiden bij de opening van de Schoenaker Academie. Vanuit het Academisch Ziekenhuis Utrecht is het echtpaar Schoenaker destijds in hun eigen huis te Doetinchem begonnen met intensieve cursussen: 'de Doetinchemse Methode'. Zo is een groot aantal personen die stotteren (PDS) (onder meer ik) enorm vooruit geholpen bij het overwinnen van hun spraakprobleem. Deze methode is inmiddels de basis geworden van en vertaald in de moderne stottertherapie. Hoe dit alles leidt tot de Schoenaker Academie leest u hier.
Bert Bast

Billy Bud
  opera

op stotteren kan de doodstraf staan
We hebben die rijk met Oscar’s beladen film waarschijnlijk wel gezien. Bedoeld is uiteraard ‘The King’s Speech’, een doorbraak omdat voor het eerst een ‘normale’ PDS (persoon die stottert) werd uitgebeeld – nou ja, een koning is niet helemaal een normale persoon. In deze film werd goed invoelbaar verbeeld de impact van het stotterprobleem op dagelijkse werkzaamheden, en hoe daar mee om gegaan kan worden. Vorige week was ik bij een uitvoering van de opera ‘Billy Bud’, bij mijn weten de enige opera waar stotteren een prominent gegeven is, lees verder.....
Bert Bast

StotterCafé – 14 april– Adem
  film

Rotterdam – Op 14 april staat alweer het voorlaatste StotterCafé van het zesde seizoen gepland. De film “Als de adem stokt” van Barbara den Uyl wordt vertoond. In deze film worden jongeren die stotteren gevolgd en komen naast hen ook onder andere stottertherapeut Ilanda de Dood en zangeres Miss Montreal aan het woord. Na de vertoning van de film is er volop ruimte om met elkaar over de inhoud van gedachten te wisselen en te discussiëren. Meer informatie vindt u hier..

Wilt u zich afmelden voor deze nieuwsbrief? Stuur dan een e-mail naar nfs@stotteren.nl.

Is de nieuwsbrief niet goed leesbaar volg dan deze link.